dissabte, 4 de gener del 2014

CASOS

3. EDUCACIÓ EN EL LLEURE

Situació: 10 joves d'un Casal d'Estiu se'n van de colònies a la muntanya durant quatre dies. El grup és de sis nois i quatre noies: una és d'ètnia gitana, una altra és musulmana, una és invident i la quarta és cubana. Amb els dies sorgeix un conflicte entre aquestes. Totes quatre són molt diferents, ja que tenen una manera d'entendre el món influenciada pel seu origen, entorn familiar i creences i això els fa xocar en diverses ocasions. i els porta alguns conflictes. En primer lloc, la noia invident no és gaire acceptada pel grup i li fan el buit. Entre les altres tres hi ha divergències d'opinions en molts temes i no aconsegueixen que hi hagi bon clima.

Solució: Crec que una solució que podria aportar l'educador social seria fer una mediació amb les quatre noies per tal de resoldre els problemes i malentesos que hi ha entre elles. Primer es tractaria de parlar amb cadascuna d'elles individualment i esbrinar quin problema tenen amb la resta. També se'ls hauria de preguntar  si creuen que hi ha alguna solució i si es volen esforçar a trobar-la. Només en el cas que les quatre noies acceptessin parlar-ne amb la resta per intentar millorar la relació, l'educador proposaria una trobada de les quatre noies amb ell i s'intentaria trobar quins són els punts en comú que tenen i quins són els diferents, i a partir d'això, parlar què de tot això els impedeix ser bones companyes o com a mínim, tenir respecte a les companyes.
La finalitat d'aquesta tasca seria aconseguir que les noies s'adonessin que tot i que hi ha coses de que opinen molt diferent o actuarien de formes també molt diferents també hi ha aspectes que comparteixen i que poden aprendre les unes de les altres. Acceptar que no tots pensem ni actuem igual i que en el fons estem influenciats per allò que hem viscut però que malgrat això podem conviure amb la resta.

4. VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Situació: La Laura és una noia de 17 anys que fa poc ha conegut un noi més gran que ella a través de les xarxes socials. Mica en mica es van coneixent més i, tot i que les seves amistats no tenen una concepció gaire positiva ni atractiva d'aquest noi (no va acabar la ESO, treballa com a mecànic, fuma porros...), la Laura comença una relació amb ell. La noia perd el contacte amb les seves amigues i es bolca a la relació amb el Jaime. Al cap del temps, els seus pares comencen a percebre canvis negatius en l'actitud de la Laura.
Al cap de poc, la Laura va a viure al pis del Jaume i als pocs dies de convivència, la sorprenen actituds del noi que no esperava: crits, males paraules, arriba a casa begut, fuma molts porros... Fins que arriba un dia que la Laura rep una bufetada. Els maltractes van augmentant i comença a tenir marques al cos, però ella no fa res al respecte. En un dinar, els seus pares se n'adonen i decideixen fer alguna cosa, però la Laura no ho vol.

Solució: Considero que la solució aportada pel grup és la més adequada, ja que davant d'una situació així, per molt que en el moment, la Laura no vegi que el que ha fet el Jaime no està bé i que no és culpa de la noia, un cop els pares coneixen les circumstàncies, han de fer alguna cosa al respecte. Per sobre de tot, cal donar suport a la filla i fer-li entendre que allò no pot seguir així perquè no és bo per ella, però si la jove no ho entén perquè està en estat de xoc i de negació, el que sí que han de fer els pares és posar-la en contacte amb algun professional i que aquest els expliqui què han de fer. Potser d'aquesta manera, la Laura s'adona de la gravetat de l'assumpte i comprèn que ha d'actuar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada